Test 2 (!) Rodinný přítel

Moderátor: T-O-M

Odpovědět
Uživatelský avatar
T-O-M
Příspěvky: 3342
Registrován: 13 úno 2006 12:25

Test 2 (!) Rodinný přítel

Příspěvek od T-O-M »

Rodinný přítel - BMW 520d

Po dlouhé době se opět naskytla možnost zkusit něco z flotily modrobílých. Tentokrát to byla 5er saloon v Titanium silver. Jak už barva karosérie a standardní “17ky napovídají, optická extáze se nekoná. K tomuto „důchodcovskému charakteru“ plně odpovídala výbava a pohonná jednotka. První bezprostřední dojem na mě auto zanechalo svými rozměry. Místo garážového stání kde běžně stává 3er bylo pětkou zcela zaplněné. Venku bych si toho snad ani nevšiml.

Po nastoupení stačilo malé rozhlédnutí se po palubní desce, abych se cítil jako doma. Nevím jestli je to už zvyk, nebo nějaká vnitřní pohnutka, ale pokaždé co si sednu do jakéhokoliv BMW, tak si nepotřebuji zvykat, vše je důvěrné známé a nehraje moc roli, jestli je to zrovna poslední model nebo nějaký starší či dokonce starý model. Snad jen I-drive vyžaduje trochu větší pozornosti… Před samotným nastartováním jen stručně představím palubu lodi. Černý látkový interiér zdobil dřevěný dekor. Výbava byla lehce nadstandardní - xenony, šíbr, klima, I-drive, tempomat, multifunkční volant, aktivní řízení a parking asistent.

Ačkoli jsem v 5er E60 už několikrát jel (doposud vždy jako spolujezdec), tak i tentokrát mě překvapil vnitřní prostor. Pochopte, jsem trojkař. Vzadu je opravdu místa požehnaně a k tomu místu přibude i příjemný pocit bezpečí. Na zadní sedačky a kufr jsem moc času neměl. Určitě si to dokážete u bezmála 5 metrů dlouhého auta představit. K motoru jsem přistupoval s jistým očekáváním - velké auto+malý motor = pohoda, klídek. 520d je čtyřválec s výkonem 120kw (163PS) a toč.momentem 340Nm/2000ot. Po nastartování (tlačítkem, jak jinak že) se ozvalo kultivované chrochtání, i když 530d by byl jiný samet, co si tak matně vzpomínám. Člověk ocení parkovacího asistenta, na této věcičce se v tomto případě nevyplatí šetřit. Víte, že v malých prostorech se s tím nemusíte prát, auto je na vaší straně. Menší radost jsem měl z volantu. Slabý věnec bych ještě překousl, ale zpětná vazba, díky tolik diskutovanému aktivnímu řízení, není dle mého názoru ta správná bavorácká. Bez této vymoženosti bych zvládl zaparkovat rovněž. Ve vyšších rychlostech řízení ztuhne, ale né jak bych si přál (srovnávám s E46 a E90). Na druhou stranu musím říct, že pokud jedete na pohodu, jakože s tímto motorem to ani jinak nejde, tak to přestanete velice brzo vnímat. Pokud na cit ve volantu vyloženě nemyslíte, tak si na něj rychle zvyknete. Nicméně, já bych se bez něj při koupi vozu obešel. Další co přestanete vnímat při jízdě jsou rozměry automobilu.

A teď už konečně k motoru samotnému, chvíli strpení, čekáme než se otáčky přehoupnou přes hodnotu 1900. Poté boom! - to bylo těch 340Nm, které vám začnou tykat do 3000 ot./min, pak vám začnou opět vykat. Trošku jsem to zesměšnil, ale prakticky tomu tak je. Řidič zvyklý na lineární přísun výkonu benzinového motoru se musí smířit s tím, že výkon zde přichází skokově, tedy těsně před 2000 ot. a trvá poměrně krátkou dobu, do oněch 3000 ot. S prázdným vozem to trochu zacvičí, s naloženým by to sláva nebyla. Tomuto motoru maximálně vyhovuje šestistupňová manuální převodovka. Řadí se s ní příjemně a hlavně poměrně často pokud chcete udržet tempo. Nepletu-li se, tak donedávna nebyla možnost automatické převodovky k tomuto motoru, nyní už tomu tak je, ale vřele bych ji nedoporučil vzhledem k výše řečenému. S manuálem má řidič možnost alespoň částečně ovlivňovat příval výkonu.

Emoce, to je to co by zde nikdo hledat neměl. To správné slovo zní kultivovanost. Na dálnici nakvaltujete šestku a užíváte si cestovního tempa s klidem a malou spotřebou. Tohle auto určitě nestresuje, ať v pozitivním či negativním smyslu slova. Spotřebu jsem nesledoval, v nádrži bylo lehce pod 3/4 a dojezd ukazoval BC asi 600km+. Zkrátka rodinný přítel.
Přílohy
Resize of DSC00165.JPG
Resize of DSC00165.JPG (77.63 KiB) Zobrazeno 1007 x
Resize of DSC00164.JPG
Resize of DSC00164.JPG (62.26 KiB) Zobrazeno 1007 x

Uživatelský avatar
ondrais
Příspěvky: 238
Registrován: 03 čer 2006 21:14

Příspěvek od ondrais »

krásně nasané... BMW nemusí být vždy trhač asfaltu aby se z něj člověk dokázal radovat ;-)

Mě dělá radost ikdyž zrovna stojím v zácpě... dodnes nechápu, jak to ty BMW dokáží, ale je to tak :-)
Š Felicia 1.3i & BMW 328i coupe

Conscious
Příspěvky: 2191
Registrován: 26 čer 2005 08:06

Příspěvek od Conscious »

Je to krásný auto... i na ty interiéry si už začínám zvykat,líběj se mi,tvary jsou nádherný. Ale.... u obou svých mám střed ještě natočen k řidiči a myslím že je velká škoda že tohle značka opustila. Ale moc pěkný,díky Tome! 8)
BMW E21 318i M10B18 77KW '81, E36 Compact 316i M43B16 75KW '94, E65 735i N62B36A 200KW '01

Asmodeus147
Příspěvky: 132
Registrován: 06 pro 2005 15:18

Příspěvek od Asmodeus147 »

ondrais píše:Mě dělá radost ikdyž zrovna stojím v zácpě... dodnes nechápu, jak to ty BMW dokáží, ale je to tak :-)
Přesně! Taky je mi v mém Touringu hrozně fajn, ikdyž trčím na šraňkách, což jsem vždycky nesnášel. A taky mám ze svého auta pocit, že ikdyž jsem v něm sám, necítím se tak, to auto má fakt duši! Mluvím konkrétně o E30 Touring.

Uživatelský avatar
ondrais
Příspěvky: 238
Registrován: 03 čer 2006 21:14

Příspěvek od ondrais »

Asmodeus147 píše:
ondrais píše:Mě dělá radost ikdyž zrovna stojím v zácpě... dodnes nechápu, jak to ty BMW dokáží, ale je to tak :-)
Přesně! Taky je mi v mém Touringu hrozně fajn, ikdyž trčím na šraňkách, což jsem vždycky nesnášel. A taky mám ze svého auta pocit, že ikdyž jsem v něm sám, necítím se tak, to auto má fakt duši! Mluvím konkrétně o E30 Touring.
jj, to E30 , E24 a tak mají, no.. třeba u své E36 to už tolik necítím, je to pro mě jen takové hezké a rychlé auto.. ale to co jsem zažíval v E30 tam už bohužel není... :-(
Š Felicia 1.3i & BMW 328i coupe

Odpovědět

Zpět na „BMW Cars“